Een Dimona-aangifte indienen voor je werknemers, hoe doe je dat?

De Dimona-aangifte is verplicht wanneer je een nieuwe medewerker in dienst neemt of een arbeidsovereenkomst beëindigt. Zo hou je als werkgever het elektronische personeelsbestand van de RSZ mee up-to-date en blijf je in orde met je wettelijke verplichtingen. Hoe pas je de Dimona-gegevens van een werknemer aan? Een overzicht.

Zelf je Dimona-aangifte doorgeven aan de RSZ

Je kunt de beveiligde Dimona-databank als werkgever zelf raadplegen via Wide, het online platform van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ). Je kunt er Dimona-wijzigingen voor werknemers doorgeven en je eigen bedrijfsgegevens bijwerken.

  • Gebruik je Wide voor de eerste keer? Kies dan voor de optie ‘niet-beveiligd’ bij je aanvraag tot identificatie.
  • Ben je al geregistreerd op Wide? Log dan meteen in op via de beveiligde toegang. Je kunt er rechtstreeks je Dimona-aangifte doen.

Automatische Dimona-aangifte doen via Liantis

Als werkgever kun je de Dimona- aangiftes ook uit handen geven aan je sociaal secretariaat. Zo kan Liantis je personeelsbestand beheren en Dimona-aangiftes uitvoeren voor je bedrijf. De éénmalige registratieprocedure hiervoor is eenvoudig en verloopt via het onlineplatform Mahis.

Je identificeert je simpelweg met je elektronische identiteitskaart en kunt er vervolgens het sociaal secretariaat van je voorkeur registreren als mandataris. Met Liantis als partner ben je er zeker van dat je Dimona-aangiftes zorgeloos en volledig correct verlopen. Dat spaart tijd en zorgen.

Meer weten over je eerste Dimona-aangifte? Lees de blog.

Liantis inschakelen voor zorgeloze Dimona-aangiftes?

Contacteer ons