Heb je interesse in ondernemen en help je graag zelfstandigen bij de opstart van hun zaak? Dan is deze functie iets voor jou!
Je takenpakket
Bij het opstarten van een onderneming komen heel wat zaken kijken. Welke stappen dien ik te ondernemen vooraleer ik kan opstarten? Zijn er bepaalde voorwaarden waaraan ik dien te voldoen? Dien ik bijkomende verzekeringen te nemen? Onder welk statuut kom ik te vallen?
Het ondernemingsloket biedt ondernemers advies en ondersteuning bij alle administratieve formaliteiten die komen kijken bij de opstart van een zaak.
Als klantenadviseur in het ondernemingsloket sta je in voor de volgende taken:
- Je adviseert en begeleidt zelfstandige ondernemers en partners (bijvoorbeeld boekhouders) over alle facetten van het opstarten, de wijziging en eventuele stopzetting van een onderneming. Je bent het eerste aanspreekpunt, voorziet voor hen een adviesverlening op maat en zorgt ook mee voor een correcte administratieve opvolging.
- Je kan een antwoord bieden op alle binnenkomende vragen. Welke stappen dien ik te ondernemen vooraleer ik kan opstarten? Zijn er bepaalde voorwaarden waaraan ik moet voldoen? Onder welk statuut kom ik te vallen? Dien ik bijkomende verzekeringen te nemen? Schrikken deze vragen je nu nog af? Geen probleem. Wij voorzien een grondige basisopleiding.
- Je speelt in op de behoeften van de zelfstandige. Met het oog op commerciële opportuniteiten kan je het volledige dienstenaanbod van Liantis aan de klant toelichten en onderneem je hiervoor de nodige acties.
- Zoals het een echte expert betaamt, blijf je steeds op de hoogte van de veranderde wetgeving.
Wie zoeken we?
- Je bent in het bezit van een bachelor- of masterdiploma en/of hebt een eerste relevante werkervaring achter de rug.
- Je communiceert vlot en staat zowel mondeling als schriftelijk stevig in je schoenen. Je voelt je goed bij regelmatige klantencontacten en ontvangt iedere klant met een glimlach.
- Je denkt mee met de klant en kan probleemloos inspelen op hun wensen en behoeften. Je analyseert hun vragen op een diepgaande manier en geeft advies op maat. Steeds vanuit een oplossingsgerichte visie.
- Je hebt de ambitie om continu bij te leren zodat je de veelomvattende en snel wijzigende wetgeving correct in de praktijk kan toepassen.
- Je beheerst perfect de Nederlandse en Franse taal. Engels bij voorkeur ook.
- Je bent bereid om 3 dagen per week in Brussel te werken, 2 dagen van thuis uit.
Ten slotte ben je als nieuwe collega ambassadeur van onze organisatie. Je weet je te identificeren met onze waarden: schouder aan schouder, handen uit de mouwen, echt en oprecht.
Over ons
Liantis ondersteunt al wie onderneemt en/of mensen tewerkstelt. Bij ons vind je een vertrouwde compagnon de route die je vanuit een geïntegreerde aanpak op elk moment van je ondernemerstraject de gepaste oplossing aanreikt: van de start als zelfstandige, over de aanwerving van personeel, de uitbouw van een HR- en welzijnsbeleid, via de bescherming tegen risico’s tot aan de pensionering. Dat doen we zowel digitaal als op één van onze 60 locaties in België. Zo zorgen we ervoor dat ondernemende mensen op hun twee oren kunnen slapen voor al hun mensenzaken. Voor meer informatie: liantis.be.
Wat wij je te bieden hebben
Bij Liantis maak jij het verschil. Werken bij Liantis, dat is kansen krijgen op een mooie loopbaan en persoonlijke ontwikkeling. Mensen zijn het kloppend hart van onze organisatie. We wakkeren passie aan en geven talent alle ruimte om open te bloeien. Je komt terecht in een moderne en professionele werkomgeving in volle beweging.
Je kan rekenen op een aantrekkelijk loonpakket. Naast je basisloon, bieden we jou maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag en ecocheques van 250 euro per jaar. Ook de loonbonus is een leuke extra! Daarnaast staat jouw persoonlijke bescherming centraal en kan je rekenen op een hospitalisatieverzekering, pensioenfonds en een verzekering gewaarborgd inkomen. Bovendien kies je heel wat voordelen zelf via ons flexibel beloningssysteem.
Belonen is meer dan verlonen. We hechten belang aan jouw werk-privébalans. We werken in een glijdend uurrooster met een totaal van 38 uur per week. Ook tele- en thuiswerk behoren tot de mogelijkheden. Naast 20 wettelijke verlofdagen, heb je nog 6 dagen betaalde inhaalrust en 5 extralegale verlofdagen. De regionale feestdag kan je vrij opnemen.