Administratie

Gent, 13 jun 2023

Klantenadviseur sociaal verzekeringsfonds

Jij focust op de klant. Stelt de noden scherp. Merkt elk detail in het dossier op. Helemaal je ding? Start als klantenadviseur bij Liantis en stel je kennis ten dienste van de klanten, fijne collega’s en externe partners. Met als expertise: sociale zekerheid. Vragen rond moeder- en vaderschapsrust, rouwverlof en mantelzorg? Jouw advies brengt rust en zekerheid, zodat de klant voelt: alles komt goed. Zelf voor zekerheid kiezen? Lees, klik en solliciteer.

Je takenpakket

“Een afwisselende job vol uitdaging, want elk dossier is anders. Na al die jaren leer ik nog altijd bij”, vertelt Mira, klantenadviseur sociaal verzekeringsfonds te Brugge. Wat die afwisseling precies inhoudt? 

  • Of klanten je nu mailen, opbellen of per brief contacteren. Jij zit klaar om hun vragen rond sociale zekerheid in te lossen. Jij bent het aanspreekpunt als het gaat om bijvoorbeeld gelijkstelling wegens ziekte, vaderschapsverlof en de optimalisatie van sociale bijdragen.  
  • Als het nodig is, begeleid je de klant administratief, stap voor stap. Zijn alle formulieren ingevuld? Moet de sociale bijdrage aangepast worden? Stellen we een afbetalingsplan op? 
  • Je bent de tussenschakel. Jouw dichtste schakelpunten? De overheidspartner voor sociale verzekering bij zelfstandigen (het RSVZ), zij houden alles in ‘t oog en hebben vaak de laatste stem. En de zelfstandige zelf. Jij helpt hen verder, en stelt ze op de hoogte van info uit het RSVZ.
  • Tijdens het teamoverleg deel je kennis en uitdagende dossiers, of haal je verbeterpunten aan. Samen zoeken jullie oplossingen.
  • Sociale zekerheid leeft. Een wijziging in de wettekst? Dan maakt onze studiedienst een hapklaar overzicht en word je intern geüpdatet. Zelf die nieuwe regel opzoeken? Doe gerust. 

Goed om weten: op je eerste werkdag heten we je warm welkom en ga je aan de slag met een startersopleiding. Zo sta je meteen sterk in je schoenen, klaar om te groeien als klantenadviseur sociaal verzekeringsfonds.

Wie zoeken we?

  • Je hebt liefst een bachelor- of masterdiploma op zak. Al een eerste relevante werkervaring achter de rug? Bonuspunten. Maar het allerbelangrijkst voor ons: je goesting om ervoor te gaan.
  • Sociale zekerheid? Dat ligt je wel. Meer zelfs: eenmaal het je bezighoudt, bijt je je erin vast. Waardoor je altijd up-to-date blijft. 
  • Of het zelfstandigen of vennootschappen zijn: je bent service- en mensgericht. Vlot in omgang en met een luisterend oor naar de klant, om hun noden te detecteren en in te lossen.
  • Bij Liantis zit er een mens achter de gegevens. En dat ben jij. Wat je ook ingeeft, alles klopt. Accuraat en punctueel. Dankzij jou krijgt de klant waarop hij recht heeft. 
  • Naar aanleiding van een klantvraag kijk je het dossier grondig na, en doe je proactief voorstellen. Kan je iets aanpassen waardoor de uitkering verhoogt? Wilt de vader twintig in plaats van acht dagen vaderschapsverlof? Jij gaat voor de beste oplossing. 

Word je klantenadviseur sociaal verzekeringsfonds? Dan word je ambassadeur van Liantis. Je herkent jezelf in onze waarden: schouder aan schouder, handen uit de mouwen, echt en oprecht. En draagt ze mee uit.

Over ons

Liantis is een compagnon de route, voor mensen die ondernemen en anderen tewerkstellen. We staan naast de zijde van de klant, bij elke stap van het ondernemerstraject: van de start als zelfstandige tot aan het pensioen. Van de aanwerving van het eerste personeelslid tot de uitbouw van je hr- en welzijnsbeleid. Hoe we begeleiden? Met een geïntegreerde aanpak, digitaal en vanuit zestig verschillende locaties in België. Zodat ondernemers zich met een gerust hart kunnen focussen op hun business, terwijl Liantis hun mensenzaken op zich neemt. 

Meer informatie over wie we zijn? Bezoek liantis.be.

Wat wij je te bieden hebben

Waarom je bij Liantis wilt werken? We zetten het op een rijtje. 

  • Voor je comfort;

 Je krijgt een aantrekkelijk loonpakket, dat je zelf deels samenstelt met ons flexibel verloningssysteem (extra vakantiedagen, een fietsleasing …). Naast je basisloon, krijg je ook maaltijd-, eco- en cadeaucheques. En als we de vooropgestelde doelstellingen bereiken, is ook de loonbonus een comfortabele extra. Maar de hoogste prioriteit: het welzijn van de medewerkers. Tijdens de job en erbuiten. Vandaar onze hospitalisatieverzekering en pensioenfonds. 

  • Voor je persoonlijke ontwikkeling;

 Mensen zijn het kloppende hart van onze organisatie. Daarom zetten we bij Liantis sterk in op persoonlijke ontwikkeling. Zo krijg je de kans om je talenten te ontplooien, in een moderne en professionele werkomgeving in volle beweging. Met e-learnings en georganiseerde opleidingen. Resultaat? Een mooie loopbaan en voortdurende groei. 

  • Voor je werk-privébalans.

Belonen is meer dan verlonen. We hechten waarde aan jouw werk-privébalans. Daarom werk je met een glijdend uurrooster van 38 uur per week. Telewerken? Tijdens je startersopleiding nog niet, maar daarna: zeker en vast. Ook mooi meegenomen: je krijgt 32 vakantiedagen bij een voltijdse tewerkstelling.