My Liantis

Marketing en communicatie

Brugge, 06 jan 2022

UX data-analist

Ben jij graag bezig met het analyseren van de data die schuilen achter de optimale gebruikerservaring? Je eet cijfers als ontbijt en je kan die nog eens helder brengen ook? Solliciteer dan snel voor deze topfunctie!

Je takenpakket

Als UX-data analist ga je op zoek naar de gebruikersdata die het verschil maken voor de klant. Op basis daarvan zie je welke acties het verschil maken en waar wij als organisatie de focus op moeten leggen.

  • Je gaat op zoek naar logische verbanden in onze gebruiksdata en je analyseert die grondig: zijn er trends te ontdekken of dringen beslissingen zich op?
  • Je initieert, ontwerpt en voert onderzoek uit teneinde verbetervoorstellen te doen naar UX & solutions
  • Je ontwikkelt A/B-testen, bekijkt en valideert testdata, je voert analyses uit en rapporteert die naar de betrokken teams om te zien welke features de meeste impact hebben
  • Je valideert bevindingen uit kwalitatief onderzoek aan de hand van kwantitatieve resultaten
  • Je werkt een beleid uit rond gebruiksdata & analytics en je bepaalt in samenwerking met de stakeholders de prioriteiten in dit beleid. Op basis hiervan bepaal je een roadmap en werk je een strategie uit voor het product
  • Je begeleidt de teams in onze solutionorganisatie bij de correcte implementatie van analytics
  • Je staat onze Online Marketing collega’s bij in de analyse van onze website & marketing funnels. Je stelt alles in staat om de conversie te stimuleren.
  • Je overtuigt de organisatie van het implementeren van analytics op productniveau en je begeleidt teams in het bepalen van de juiste doelstellingen en interpretatie van de resultaten
  • Je doet voorstellen om het beleid en de tools op het vlak van user analytics naar een hoger niveau te brengen

Wie zoeken we?

  • Je bent in het bezit van een masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring en hebt een eerste relevante werkervaring achter de rug.
  • De implementatie en interpretatie van data- en behaviouranalyse zijn voor jou een koud kunstje
  • Google Analytics, Google Optimize, Hotjar, Microsoft Clarity en consoorten ken je als broekzak
  • Je kan de juiste meetpunten definiëren in customer journeys en voor de juiste persona’s
  • Je bent pragmatisch ingesteld om tot de meest geschikte oplossing te komen. Je bekijkt problemen op een constructief kritische manier
  • Je bent niet bang voor pionierswerk; Je kan cijfers in een duidelijk, overtuigend verhaal gieten en die rapporteren naar PO’s, PM’s en management. Je bent bereid mensen te overtuigen om de juiste focus te leggen
  • Je plaatst de klant centraal en zet mee in op een klantgerichte cultuur
  • Je kan zelfstandig aan de slag en bent iemand die graag initiatief neemt. Je kennis up-to-date houden is voor jou een vanzelfsprekendheid
  • Je bent creatief en denkt graag out of the box

Over ons

Liantis ondersteunt al wie onderneemt en/of mensen tewerkstelt. Bij ons vind je een vertrouwde compagnon de route die je vanuit een geïntegreerde aanpak op elk moment van je ondernemerstraject de gepaste oplossing aanreikt: van de start als zelfstandige, over de aanwerving van personeel, de uitbouw van een HR- en welzijnsbeleid, via de bescherming tegen risico’s tot aan de pensionering. Dat doen we zowel digitaal als op één van onze 60 locaties in België. Zo zorgen we ervoor dat ondernemende mensen op hun twee oren kunnen slapen voor al hun mensenzaken. Voor meer informatie: liantis.be.

Wat wij je te bieden hebben

Bij Liantis maak jij het verschil. Werken bij Liantis, dat is kansen krijgen op een mooie loopbaan en persoonlijke ontwikkeling. Mensen zijn het kloppend hart van onze organisatie. We wakkeren passie aan en geven talent alle ruimte om open te bloeien. Je komt terecht in een moderne en professionele werkomgeving in volle beweging.

Je kan rekenen op een aantrekkelijk loonpakket. Naast je basisloon, bieden we jou maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag en ecocheques van 250 euro per jaar. Ook de loonbonus is een leuke extra! Daarnaast staat jouw persoonlijke bescherming centraal en kan je rekenen op een hospitalisatieverzekering, pensioenfonds en een verzekering gewaarborgd inkomen. Bovendien kies je heel wat voordelen zelf via ons flexibel beloningssysteem.

Belonen is meer dan verlonen. We hechten belang aan jouw werk-privébalans. We werken in een glijdend uurrooster met een totaal van 38 uur per week. Als jouw functie het toelaat, behoren tele- en thuiswerk tot de mogelijkheden. Naast 20 wettelijke verlofdagen, heb je nog 6 dagen betaalde inhaalrust en 5 extralegale verlofdagen. De regionale feestdag kan je vrij opnemen