My Liantis

Persbericht 18 december 2018

Kerstmatch Cercle Brugge kleurt roze voor Think-Pink

De wedstrijd tussen Cercle Brugge en KAS Eupen op woensdag 26 december staat volledig in het teken van Think-Pink. Samen met sponsor Liantis zullen de elftallen zo meer aandacht vragen voor de strijd tegen borstkanker.

1 vrouw op 8

Liantis en Cercle Brugge willen graag hun steentje bijdragen aan de sensibilisering en bewustwording rond borstkanker. Zeker omdat het om een ziekte gaat die heel wat mensen treft. Zo krijgt 1 vrouw op 8 borstkanker en krijgen meer dan 10.750 vrouwen en mannen in België elk jaar de diagnose.

Daarom zullen Cercle Brugge en Liantis het Jan Breydelstadion op woensdag 26 december helemaal transformeren. Zo voorzien de partners onder meer:

  • een roze spionkop
  • een roze kerstmarkt
  • een opkomst door de spelers van beide ploegen in Think-Pink-truitjes
  • roze gadgets voor de supporters

Steentje bijdragen

Dienstengroep Liantis wil zo graag haar steentje bijdragen op maatschappelijk vlak.  De organisatie sloot eerder een samenwerking met Think-Pink. Bovendien zijn ook de medewerkers betrokken. In het kader van de Warmste Week zamelden ze via uiteenlopende acties geld in. Voor de aftrap overhandigt gedelegeerd bestuurder Philip Van Eeckhoute het ingezamelde bedrag aan Think-Pink.

“De schitterende doelstellingen van Think Pink worden door onze medewerkers zeer fel gesteund"  vertelt gedelegeerd bestuurder Philip Van Eeckhoute van Liantis. "Zij zetten heel wat acties op poten om dit mooie project te ondersteunen: van een koekjesverkoop, tot een sponsortocht en enkele leuke feestjes. Als partner van Think-Pink én sponsor van Cercle Brugge en KAS Eupen leek dit ons de perfecte gelegenheid om deze match in een roze jasje te steken. Zo willen we als Liantis ons steentje bijdragen in de strijd tegen borstkanker.”

Warme actie

“Naast de vele andere community-initiatieven die Cercle Brugge dagdagelijks ondersteunt, is deze samenwerking een schoolvoorbeeld van hoe er ook over organisatiegrenzen heen constructief wordt samengewerkt. Dat we net nu in de Kerstperiode een dergelijke warme actie kunnen organiseren is symbolisch en getuigt van duurzaamheid. We geloven volop in het vele goede werk dat Think-Pink dagdagelijks verzet, en mede daarom vinden we het belangrijk om als familievereniging hieraan mee te werken”, aldus Marc Vanmaele, algemeen coördinator van Cercle Brugge.

Nergens ter wereld wordt zoveel borstkanker per inwoner vastgesteld dan in ons land.

Jurgen Vanpraet - directeur bij Think-Pink

Noodzakelijke acties

“België is geen wereldkampioen voetbal, maar we zijn het jammer genoeg wel in borstkanker. Nergens ter wereld wordt zoveel borstkanker per inwoner vastgesteld dan in ons land. Elk jaar krijgen 10.750 vrouwen (maar ook mannen) de diagnose te horen. Gelukkig zijn de genezingskansen sterk toegenomen en is er 90 % overlevingskans. Dankzij nieuwe therapieën en behandelingen, dankzij betere diagnose.

Maar het kan nog beter, en daarvoor is er nog veel wetenschappelijk onderzoek nodig. En moeten we vrouwen blijven bewust maken dat ze zich tijdig laten controleren. Daarom zijn stadionacties die de problematiek van borstkanker blijvend onder de aandacht brengen zo noodzakelijk”, zegt Think-Pink directeur Jurgen Vanpraet.

Roze spionkop Vooral voor de Ladies only roze spionkop doen we graag nog een stevige oproep naar alle dames die (voor het eerst?) komen supporteren, samen met heel wat lotgenoten (borstkankerpatiënten). Ze worden gratis uitgenodigd door Cercle, Liantis en Think-Pink voor de match op 26 december tegen Euopen (wedstrijd om 14u30) en ontvangen o.a. een gratis t-shirt en drink. Zin om er bij te zijn in de roze spionkop op tweede kerstdag? Stuur dan een mail naar social@think-pink.be.