Wat te doen bij een geweigerde domiciliëringsopdracht?

Een domiciliëringsopdracht kan worden geweigerd als er onvoldoende geld op de rekening staat. Wij bieden een geweigerde domiciliëring geen twee keer binnen hetzelfde kwartaal aan. Je moet de betaling van de bijdrage voor dit kwartaal dus éénmalig(*) via overschrijving uitvoeren, of via My Liantis, ons online klantenportaal.

Lees je dit bericht pas de laatste dag(en) van het kwartaal?

En twijfel je of de betaling via een gewone overschrijving nog de laatste dag van het kwartaal op onze rekening zal staan? Weet dan dat een aantal Belgische banken sinds kort een ‘instantbetaling’ aanbiedt. Indien je gebruik maakt van dit type overschrijving, staat het verschuldigde bedrag meteen op onze rekening. Houd er wel rekening mee dat sommige financiële instellingen hier extra kosten voor aanrekenen.

(*) Opgelet: Vanaf de vierde weigering wordt de domiciliëringsopdracht geannuleerd. Je ontvangt vanaf dan opnieuw vervaldagberichten waarop een rekeningnummer en gestructureerde mededeling vermeld staan.

Wil je weten hoe vaak je domiciliëringsopdracht reeds geweigerd werd?

Neem dan gerust contact op met je klantenadviseur. Hij/zij kan dit makkelijk voor je nakijken.

Tip:  zolang je volgende melding op je vervaldagbericht ziet staan, zullen wij de rekening sowieso via domiciliëring aanbieden.

Bericht domiciliëring vervaldagbericht